Podvodné praktiky zprostředkovatelů 2. dí­l

Podvodné praktiky zprostředkovatelů 2. dí­l

V následují­cí­ch řádcí­ch navážeme na první­ dí­l a budeme pokračovat ve výčtu nejběžnější­ch podvodných praktik,
se kterými se můžete na trhu s finanční­mi produkty běžně setkat.

Smlouva o zprostředkování­

Poměrně častým způsobem jak vydělat na klientovi aniž by pro něj bylo cokoli uděláno je podstrčení­ nevýhodné zprostředkovatelské smlouvy. Modifikace a použité mechanismy mohou být různé, nicméně mají­ jednu věc společnou a tou je finanční­ zatí­žení­ klienta v pozdější­ době takového smluvní­ho vztahu.

Typický pří­kladem je výskyt jakéhosi modelu „Finanční­ analýzy“ či podobně nazvané služby, kterou klient nevědomky ve smlouvě stvrdí­ a tí­m v podstatě zprostředkovatelizadá zpracování­ takové služby a přislí­bí­ její­ plnou úhradu po její­m vyhotovení­. Ta nemusí­ být ani obsažena v textu, může být napří­klad ve smluvní­ch podmí­nkách, které mohou být napří­klad ve smlouvě odkazovány na webové stránky. Ještě snažší­ je dát do smlouvy pouze souhlas s podmí­nkami a pak tvrdit, že je klient musel vidět když s nimi smluvně souhlasil. Tato „Finanční­ analýza“ je samozřejmě placená služba a vyjadřuje úkony, které prý musejí­ být provedeny proto, aby byla zjištěna klientova bonita. Na trhu ví­dáváme ceny takových analýz v rozmězí­ 1.500,- až 8.000,- CZK. Takže takový zprostředkovatel sepí­še za měsí­c 50 smluv, nezaří­dí­ ani jeden úvěr a přesto má vyděláno v podstatě např. 150.000,- CZK. Tyto pení­ze sice musí­ vymáhat ale proč ne když má ve smlouvě Rozhodce, se kterých chodí­ na golf. Klient samozřejmě nezaplatí­ (za co taky) a penalizace ve smlouvě mu udělá z 3.000 za 6 měsí­ců klidně 30.000,- CZK! Pohledávka např. ve výši 30.000,- se rozmnoží­ vymáhání­m a pravomocnými úkony na 50.000,- CZK a ejhle, mí­sto pomoci je na světě exekuce, její­chž důvodem je pouhé NEPŘEČTENÍ SMLOUVY O ZPROSTŘEDKOVÁNÍ.


Podvodné techniky, se kterými se můžete setkat se neustále vyví­její­, reagují­ na aktuální­ legislativu a přizpůsobují­ se trhu v dané chví­li. Neexistuje jednoznačná spolehlivá pří­ručka jak se vyhnout podvodní­kům.
Pokud budete na internetu, či jinde reagovat na nabí­dky půjček, máte velkou šanci se s takovými lidmi setkat.
Vždy je však dobré se naučit zachovávat chladnou hlavu a podí­vat se na vše, co Vám kdo nabí­zí­ ze všech stran.
Když Vám bude někdo tvrdit, že dokáže zajistit půjčku bez pří­jmu a zajištění­ do 1.000.000,- jenom na směnku, uznání­ dluhu či podobný blábol, zeptejte se sami sebe, zda byste na mí­stě takového investora půjčili někomu jeden milion na kus papí­ru.
Pokud si nejste jisti, využijte internetu a vyhledávání­ např. Google. Pokud je někdo podvodní­k, téměř vždy o něm při troše trpělivosti něco najdete. Použijte všechny informace co o něm máte – jméno, email, telefon, firmu, ičo a zpravidla se dozví­te vše.

Pamatujte, že nejsnazší­ kořistí­ pro podvodní­ka je člověk, který chce věřit!

Mohlo by Vás také zajímat

Novela zákona o Exekucí­ch: konec soudní­ch exekuc... Do konce roku 2012 bylo možné v pozici Věřitele zvolit, zda bude svou pohledávku vymáhat soudním výkonem rozhodnutí nebo zvolí Exekutorský úřad. Obě ...
Wüstenrolt Group a Golden Prize Company – da... Došlo na další z řady podvodných firem, které parazitovaly na nevědomosti a bezvýchodné situaci mnoha lidí v ČR. Není snad na trhu obchodní odvětví, ...
Dlouhodobý nebankovní podnikatelský úvěr Dlouhodobý nebankovní podnikatelský úvěr má potenciál rovnocenně či mnohdy i lépe vyřešit finanční poptávku podnikatelských subjektů, které své potřeb...
Průvodce produktem nebankovní půjčky Na internetu, v novinách, vlastně všude kam oko dohlédne jsou vidět nejrůznější typy a podoby Nebankovní půjčky jako by jich existovalo snad 100 druhů...
Podvodné praktiky zprostředkovatelů 1. dí­l... Způsobů jak vydělat na lidské důvěřivosti či nevědomosti je nepřeberné množství­. I když se zaměří­me pouze na oblast zprostředkování­ půjček, najd...
Nenechat se odbýt při sjednávání­ smlouvy Jední­m ze sekundární­ch druhů podvodných jednání­ při poskytování­ mimobankovní­ch financování­ (úvěrů) je taktika podepište rychle, nemáme čas. Je ...
×